E plin internetul de specialiști SEO, dar e și mai plin de specialiști în marketing direct și publicitate online.Mulți dintre aceștia se concentrează pe SEO, campanii de advertoriale personalizate, concursuri, etc. și ignoră cu desăvârșire social media, campaniile de email marketing și surprinzătoarele campanii de SMS.
Ce-i drept, SEO face una, campaniile acestea de marketing prin SMS și e-mail fac cu totul altceva. SEO se concentrează pe rezultatele pe termen lung și „vânează” o bună poziție în Google pe anumite cuvinte cheie, iar marketing-ul prin SMS și email sunt campanii pro-vânzare cu rezultate imediate. În cea de-a doua strategie de publicitate rezultatele se văd aici și acum, nu după 12-18 luni așa cum se întâmplă în cazul optimizării SEO.
Nu contest puterea optimizării SEO. Optimizarea SEO conduce la creșterea numărului de clienți, la vânzări mai bogate și mai numeroase și la majorarea cifrei de afaceri, însă procesul durează și este, de ce să nu recunoaștem, și foarte costisitor. Însă dacă ești om de afaceri și vrei să vinzi mult și să ai lunar un profit frumos, nu ar trebui să ignori campaniile social media, campaniile de SMS sau email marketingul. Un sfat ar fi să împletești SEO cu genialele campanii social media, telemarketing, email marketing și SMS marketing dacă vrei rezultate surprinzătoare lună de lună. Bineînțeles că această publicitate costă, însă reprezintă o investiție, nu o cheltuială.
Multe companii din România au departamente de marketing și publicitate online, însă umila mea părere este că angajații acestor departamente sunt slab pregătiți. Nu știu ce înseamnă SEO sau cum se face SEO, habar n-au cum să dezvolte paginile de socializare, sponsorizările pe Google, Facebook sau LinkedIn se fac la ghici, e-mail-urile sunt trimise la grămadă, să fie, și foarte puțini folosesc campaniile de SMS. De asta nici n-au rezultate, iar oamenii de afaceri sunt atât de puțin deschiși să încerce aceste strategii de promovare cu rezultate GARANTATE. Pentru că au avut de-a face cu amatori sau au fost păcăliți.
De exemplu, să luăm în calcul o campanie de email marketing. Pentru o campanie de newslettere de succes, ca să folosesc cel mai îndrăgit termen din ultima perioadă – de succes, trebuie să iei în calcul următoarele lucruri: designul newsletter-ului, afișarea acestuia, conținutul emailului, calitatea mesajului, informația pe care vrei să o comunici și nu în ultimul rând, publicul țintă la care vrei să ajungă mesajul tău. Ziua și ora trimiterii newsletter-ului sunt de asemenea foarte importante.
Dacă conceptul grafic nu corespunde nevoilor de comunicare, emailul nu se afișează corespunzător pe toate tipurile de dispozitive și pentru toate tipurile de servicii de email (yahoo, outlook, hotmail, gmail, etc.), conținutul emailului lasă de dorit, textul este greșit din punct de vedere gramatical, iar mesajul nu este comunicat eficient, atunci din start ai ratat campania de newsletter. Decât să faci lucrurile de capul tău, să nu le faci bine și să pierzi încrederea potențialilor clienți, mai bine apelezi la serviciile unor oameni care chiar știu să realizeze campanii de newslettere.
Cât despre SMS marketing, se spune că este calea sigură spre portofelul clientului și dacă este folosită cum trebuie, această campanie de promovare reprezintă cel mai bun instrument publicitar. Ce-i drept, realizarea unei astfel de campanii nu este lucru ușor. Ai la dispoziție doar 160 de caractere ca să convingi omul să cumpere de la tine și în plus, este ideal să realizezi SMS-uri personalizate.
SMS-urile trebuie să fie creative, inteligente, să cuprindă informații concise, să câștige încredere și să atragă atenția. Prin SMS marketing se comunică informații importante: se trimit mesaje comerciale, se anunță modificări ale produselor sau ale prețurilor, se prezintă pe scurt un produs sau un serviciu nou, se reamintesc termene limită, se confirmă o întâlnire sau se folosesc pentru trimiterea unei glume grozave sau a unui desen atractiv. În plus, SMS-urile sunt utilizate nu doar pentru a informa, ci și pentru a fideliza, adică pentru a mulțumi, felicita sau confirma. SMS-urile pot fi folosite într-o mulțime de variante creative și pentru o mulțime de situații.
ÎNTREBAREA ESTE: CUNOȘTI AVANTAJELE CAMPANIILOR DE SMS MARKETING ȘI EMAIL MARKETING? DACĂ DA, NU LĂSA ACESTE LUCRURI PE MÂNA UNOR AMATORI, CI LASĂ-LE ÎN SEAMA UNOR SPECIALIȘTI CU REZULTATE DOVEDITE.