O navă plutitoare de croazieră s-a ciocnit cu un doc și cu o barcă turistică de la Veneția duminică, rănind patru persoane și remițând apeluri pentru ca navele mari să fie interzise din orașul lagunar.
MSC Cruises a declarat că Opera carea avea 2,679 de pasageri la bord, o înălțime de 54 de metri și o lățime de 275 de metri, se apropia de un terminal de pasageri pe canalul Giudecca când a lovit docul și un feribot din apropiere, după o problemă tehnică.
Imaginile incidentului au arătat că pasagerii care așteptau la un șuvoi din San Basilio-Zattere au fugit pentru siguranță, pe când nava imensă, cu coarnele înfundate, a intrat în barca “Contesei de râu” mult mai mică, care avea 110 de oameni la bord.
“Am crezut că nava se va prăbuși în casa mea”, a spus un rezident care locuia în apropiere, a declarat televiziunea de stat din Italia.
Pino Musolino, președintele autorității portuare din Marea Adriatică de Nord, a declarat că patru persoane au suferit răni minore în urma accidentului. Lucrătorii de urgență au declarat că nava de croazieră pare să fii pierdut controlul după ce cablul de oțel care era legat de un remorcher s-a rupt.
Presa locală a declarat că cei patru răniți au fost turiști de sex feminin din Statele Unite, Australia și Noua Zeelandă cu vârste între 67 și 72 de ani.
Accidentul a reaprins scânteile în Italia cu privire la riscurile ecosistemul și monumentele fragile din Veneția, pe care le ridică navele de croazieră care navighează în mod obișnuit foarte aproape de țărm.
Siguranța navelor mari în orașele europene a fost evidențiată prin prăbușirea de săptămâna trecută a unei nave de croazieră cu o barcă de agrement pe Dunăre în Budapesta. Douăzeci și opt de persoane au fost ucise, aproape toți turiștii din Coreea de Sud.
Ministrul italian de transport Danilo Toninelli a declarat pe Twitter că incidentul de la Veneția a dovedit că navele mari nu ar trebui să călătorească pe Giudecca, o arteră importantă care duce spre Piața San Marco.
“După mulți ani de inerție, suntem în sfârșit aproape de o soluție definitivă pentru a proteja atât laguna, cât și turismul”, a spus el.
Navele cu greutate mai mare de 96.000 de tone au fost interzise în canalul Giudecca în 2013, în timp ce numărul de nave mai mici care utilizează căile navigabile au fost limitate la cinci pe zi, dar această legislație a fost anulată la sfârșitul anului 2015.
Guvernul italian a decis în 2017 că cele mai mari nave care cântăresc mai mult de 100.000 de tone să parcurgă un traseu mai puțin plin de farmec spre portul industrial Marghera, departe de canalele Giudecca și Grand.
Cu toate acestea, aceste planuri urmau să dureze patru ani pentru a intra în vigoare.