Aroma de conectivitate mobilă, 5G, se află în prezent pe 24 de piețe la nivel global, pe fiecare asociație globală a industriei mobile GSMA – care tocmai a publicat situația sa anuală a raportului economiei mobile globale.
Tehnologia de ultimă oră a rețelei este capabilă să suporte viteze de până la 100 de ori mai rapid decât LTE / 4G și să furnizeze o latență de doar câteva milisecunde, precum și să poată conecta mai multe dispozitive pe site-ul celulei – ceea ce înseamnă că, pe măsură ce se derulează, este de așteptat să stăpânească un nou val de servicii digitale „mai inteligente”, care se fac în asistență AI în timp real și va ajuta la stimularea digitalizării industriilor moștenite.
În raportul de anul trecut, compania nu a dezlănțuit o cifră fermă pentru piețele în care 5G este în direct – ci a numit tehnologia „o realitate” după lansările comerciale din SUA și Coreea de Sud către sfârșitul anului 2018. De asemenea, a spus că a fost se așteaptă ca încă 16 „țări importante” să lanseze rețele 5G până la sfârșitul anului 2019.
Acum, „20 de tracțiuni” semnifică 5G – spunând că 79 de operatori de pe 39 de piețe au anunțat planurile de a lansa servicii comerciale 5G începând cu 20 ianuarie 2020.
Așa cum este, conexiunile 5G reale rămân o fracțiune din plăcile de conectivitate față de curent (4G) și de favorurile anterioare ale celulelor gen. Conform raportului, 4G a devenit tehnologia mobilă dominantă la nivel global în 2019 – cu peste 4BN conexiuni, reprezentând 52% din totalul conexiunilor (exclusiv IoT celular licențiat).
GSMA se așteaptă ca conexiunile 4G să crească în continuare pentru următorii ani, atingând un nivel mai mic decât 60% din conexiunile globale până în 2023.
Pentru 5G, prognoza sa este că va reprezenta o cincime (20%) din conexiunile globale până în 2025, iar compania se așteaptă la o acceptare „deosebit de puternică” în Asia dezvoltată, America de Nord și Europa.
(Pentru context mai larg, aproape jumătate din populația globală (3,8BN persoane) sunt acum utilizatori ai internetului mobil în ansamblu (2G-5G), pe raport – care se estimează că va crește până la 61% (5BN persoane) până în 2025 .)
Merită subliniat faptul că prezența 5G pe o piață nu înseamnă acoperire universală.
Dimpotrivă, lansările 5G au avut tendința de a fi direcționate către centrele urbane. Ceea ce înseamnă că disponibilitatea 5G pe cele 24 de piețe care au lansat rețele comerciale până în prezent este probabil foarte limitată față de populație. De asemenea, există încă relativ puține telefoane inteligente 5G și telefoane non-5G (deși de data aceasta anul trecut, mai multe sunt neîncărcate; Sony, de exemplu, tocmai a anunțat primele telefoane 5G).
Poate, cel mai important, cererea consumatorilor pentru aroma de conectivitate de genul următor nu a fost încă ridicată. Raportul GSMA pune întrebarea (existențială, pentru telco): „Vor plăti pentru asta?”
„Numărul piețelor live 5G crește pe zi ce trece, iar conștientizarea consumatorilor cu privire la această tehnologie crește, de asemenea, pe măsură ce hype-ul creează loc pentru realitate. Cu toate acestea, există o variație largă pe tot globul în ceea ce privește intențiile de a face upgrade la 5G și disponibilitatea de a plăti mai mult pentru asta ”, recunoaște.
„În general, consumatorii din Coreea de Sud și China – care au asistat la unele dintre primele lansări – par să fie cei mai încântați de perspectiva modernizării la 5G, în timp ce cei din SUA, Europa și Japonia par mai mulți cu 4G pentru moment. “, adaugă GSMA, înainte de a atrage o notă optimă:” 5G este încă la început; Pe măsură ce se utilizează cazuri de utilizare mai tangibile, mai mulți consumatori vor aprecia avantajele 5G. ”
Aka, 5G are nevoie de o aplicație criminală. Dar încă nu a apărut una. (Notă Editare: O pandemie globală care declanșează o tranziție în masă la activități de la distanță și socializare virtualizată ar putea avea totuși potențial. La urma urmei, preocupările legate de virusul corona au obligat GSMA să-și anuleze propriul shindig anual, MWC, doar luna trecută.)
În ciuda prezicerilor raportului conform cărora consumatorii vor fi absorbiți, în linii mari, de „beneficiile” 5G, o altă grafică din raport prezintă o realitate actuală – că „conștientizarea 5G nu se traduce neapărat în intenția de a face upgrade”.
Prezintă adulții de pe piețele, inclusiv Marea Britanie, Australia, Spania și Italia, care au o conștientizare ridicată a tehnologiei, dar au intenția scăzută de a plăti 5G, cu mai puțin de 35% spun că doresc să facă upgrade. Piața americană are, de asemenea, un nivel similar de conștientizare a 5G – și doar o intenție ușor mai mare de actualizare (~ 40% +).
GSMA scrie că transportatorii trebuie să facă mai mult pentru „sensibilizarea” cu privire la alte „beneficii” decât doar viteze mai mari de date, oferind avantaje revendicate, cum ar fi „acoperirea îmbunătățită a serviciilor mobile”, „serviciile noi inovatoare” și „conectivitatea pentru neconectate anterior. dispozitive ”, având potențial de marketing 5G.
Cu toate acestea, cel puțin din urmă punct, raportul cronicizează și apetitul variabil și adesea scăzut – cu siguranță în afara Chinei – pentru o serie de dispozitive „inteligente” …
Totuși, GSMA prevede că miliarde de dispozitive IoT vor veni în flux în următorii cinci ani – spunând că, între 2019 și 2025, numărul de conexiuni IoT globale va fi mai mult decât dublu până la aproape 25 de miliarde, în timp ce se așteaptă ca veniturile globale IoT să depășească triplu până la 1,1 trilioane de dolari.
Un alt segment al raportului tratează problema perenă a creșterii stagnante a veniturilor operatorilor față de companiile de internet, cu telco-urile care notează GSMA continuă să rămână în urmă gigantii tehnologici și producătorii majori de dispozitive.
„Pentru mulți operatori, creșterea veniturilor ca procent este în cifre scăzute, dacă este”, scrie. „Întrucât veniturile principale din telecomunicații stagnează, o strategie comună acum pentru marile grupuri de operatori este să caute creșterea veniturilor de la serviciile adiacente. Pay TV, media, IoT, soluții pentru întreprinderi și o gamă mai largă de servicii digitale reprezintă doar o pondere minoră a veniturilor operatorilor (10-20% pentru majoritatea), deși există câteva excepții notabile, în mare măsură activate de activitatea M&A. ”
Poate că nu este o surpriză, atunci că topul listei de predicții / dorințe-GSMA din 2025 este unul îndrăzneț că una dintre companiile GAFA (Google, Apple, Facebook și Amazon) va fi divizată. (Nu sugerează care – deși multe ochi americani sunt acum pe Google.)
Alte speranțe pe termen scurt din lista GSMA sunt că „ochelarii AR ating pe piața de masă cu un factor de formă de la cel puțin un OEM global”; purtătorii de sănătate devin „o parte a soluției sistemelor de sănătate publice supraîncărcate”; și „rețelele de întreprinderi private explodează și devin un câmp de luptă între telefoane și companii cloud” (nu credem că înseamnă că explodează literalmente).
Există, de asemenea, o altă previziune pentru 20G pentru 5G – că tehnologia devine „prima generație din istoria telefonului mobil care are un impact mai mare asupra întreprinderii decât consumatorii”.
Ceea ce este cu siguranță o modalitate de a linia de argint un „cloud” și o acoperire cu o cerere redusă (să sperăm) pentru achiziționarea de afaceri pentru a compensa dorința consumatorilor neplăceri de a plăti mai mult pentru a face aceleași lucruri puțin mai rapid * (* în funcție de condițiile rețelei ).
„Guvernele și autoritățile de reglementare trebuie să joace rolul lor pentru a ajuta la stimularea 5G în utilizarea comercială prin implementarea de politici care încurajează aplicarea tehnologiilor avansate (de ex. AI și IoT) în toate sectoarele economice”, scrie GSMA în altă parte în raport – un apel la acțiune care se aliniază exact cu prioritățile politicii stabilite recent de noua Comisie Europeană, ceea ce sugerează că lobbying-ul telco la Bruxelles a dat roade.
Thierry Breton, comisarul pentru piața internă – care conduce acum o strategie paneuropeană pentru a încuraja colectarea și reutilizarea datelor industriale care se bazează foarte mult pe desfășurarea a ceea ce el este numit „rețea” critică 5G – este, de asemenea, fost președinte și CEO al France Telecom.