Amazon a lansat astăzi o funcție de cumpărare vocală bazată pe Alexa în India, în timp ce gigantul comerțului electronic caută noi modalități de a se angaja cu clienții pe una dintre piețele sale de peste mări.
Gigantul american a spus că funcția, care este în prezent difuzată pentru utilizatorii de Android, este disponibilă „în primul rând în limba engleză”, deși înțelege substantive și cuvinte regionale în diferite limbi.
„Pe măsură ce am adus această funcționalitate clienților indieni, am creat funcționalități personalizate pentru a răspunde cerințelor unice ale Indiei. Am construit acest lucru menținând clientul indian în centru, optimizând pentru accente și produse relevante pentru clientul indian ”, a declarat un purtător de cuvânt al Amazon pentru TechCrunch.
Este prima dată când Amazon aduce această caracteristică în afara SUA, a declarat purtătorul de cuvânt.
Clienții vor putea utiliza Alexa pentru a căuta articole pe platforma de e-commerce, pentru a le adăuga în coș și pentru a continua la checkout – spunând comenzi precum „Alexa, arată-mi sarees”, „Alexa, adaugă sare în coșul meu” și „Alexa, mergeți la checkout”.
Odată ce comanda a fost plasată, utilizatorii pot verifica și unde se află comanda, prin voce, întrebând „Alexa, unde este livrarea mea?”
Amazon a susținut în trecut că funcția sa de cumpărături cu voce câștigă tracțiune, însă, conform unui raport din 2018, majoritatea utilizatorilor nu arătau apetit mare pentru această experiență. Dar India, unde compania are o prezență vastă și a investit peste 5,5 miliarde de dolari în întreprinderile locale, poate oferi companiei unele descoperiri.
Deoarece sute de indieni au venit online în ultimul deceniu, mulți au gravitat spre voce pentru a se angaja cu aplicații și servicii de internet și pentru a efectua căutări, întrucât nu sunt confortabili să scrie în engleză. Anul trecut, Google a raportat că interogările vocale au crescut cu 270% peste un an în India.
„Recunoscând oportunitățile, mai multe branduri cunoscute au permis căutarea activată prin voce, inclusiv aplicații de distribuire a vehiculelor, site-uri de comerț electronic, telefoane și mărci auto, pentru a numi câteva”, a scris într-o postare pe blog.