Apple (AAPL) a fost sinonimă cu nume precum iPhone, iPad și MacBook. Vineri, compania speră că va fi sinonimă și cu nume precum Jennifer Aniston, Oprah Winfrey și Snoopy.
Apple TV +, serviciul de streaming mult așteptat al companiei, se lansează vineri în peste 100 de țări. Serviciul este incursiunea Apple în conținutul de prestigiu și debutează pe fondul așa-numitelor „războaie de streaming”, care pune în discuție Big Media împotriva Big Tech în lupta pentru timpul și banii limitați ai consumatorilor.
Lansarea Apple TV + este un moment mare pentru companie și pentru CEO-ul ei, Tim Cook. Vânzările în scădere ale iPhone-ului înseamnă că Apple trebuie să convingă clienții existenți să plătească serviciile pe telefoanele și laptopurile pe care le dețin deja.
Este un mare pariu pentru Cook și companie, care se presupune că cheltuie 6 miliarde de dolari pentru conținut. Dar este un pariu pe care Apple trebuie să-l facă, potrivit Tom Forte, un analist de capitaluri la D.A. Davidson.
“Au fost nevoiți să-și diversifice modelul de afaceri pentru că erau prea dependenți de vânzările de smartphone-uri”, a declarat Forte pentru CNN Business. „Și piața smartphone-urilor s-a maturizat mai mult”.
Pe scurt, dacă era Steve Jobs a Apple a fost definită de succesul inegalabil al iPhone-ului, era Cook poate fi definită prin ceea ce Apple ne poate convinge să consumăm pe aceste dispozitive.
“Consider efortul de streaming ca fiind unul dintre cele mai mare capitol pivot din moștenirea lui Cook”, a declarat pentru CNN Business Dan Ives, directorul general al Wedbush Securities. “În cele din urmă, succesul sau eșecul inițiativei de streaming a Apple va juca un rol important în capacitatea companiei de a-și monetiza în continuare 900 de milioane de clienți iPhone din întreaga lume.”
Apelul Apple
Concurenții Apple pot avea ani de experiență în Hollywood și biblioteci de conținut profund pentru a apela la abonați, însă Apple este unul dintre cele mai recunoscute mărci din lume. De asemenea, are acces la o audiență încorporată prin intermediul celor 1,4 miliarde de persoane care utilizează dispozitivele sale.
Serviciul are programare din talentul listei A și își reduce prețurile concurenților. Apple TV + costă 4,99 USD pe lună și este gratuit timp de un an prin achiziționarea unui nou iPhone, iPad, iPod Touch, Mac sau Apple TV. Și la fel ca Amazon (AMZN), care și-a făcut propria apăsare agresivă în video, Apple aduce o relație consacrată cu consumatorii la luptă.
Iar ceea ce îi lipsește lui Apple din punct de vedere al unei biblioteci de conținut profund, compensează puterea stelară.
Există „The Morning Show”, o serie despre drama din spatele scenei din televiziunea matinală cu Reese Witherspoon, Steve Carell și Aniston – ultimele două revenindu-le la televiziune. (Brian Stelter al CNN este consultant în cadrul proiectului, pentru care cartea sa a fost utilizată ca fundal.)
Apple i-a curtat și pe Steven Spielberg, Jason Momoa și J.J. Abrams pentru pieptul său de război conținut. Și atunci este acordul pe mai mulți ani cu Winfrey, unul dintre cele mai comercializabile nume din divertisment.
Mogul media va produce documentare și va găzdui „Oprah’s Book Club”, care va avea Winfrey intervievarea autorilor exclusiv pentru acest serviciu. Winfrey a spus la începutul acestui an că platforma Apple îi permite „să facă ceea ce fac într-un mod cu totul nou”.
Pentru cei mici și tinerii din suflet, există „Ajutoarele” și „Snoopy in Space”, din Atelierul de susan, cu vedeta iubită a lui Peanuts. O linie puternică pentru copii va ajuta Apple să concureze cu Netflix, HBO Max și bineînțeles Disney +, un serviciu susținut de companie care și-a creat un nume în primul rând cu conținutul copiilor.
În ciuda unei piețe saturate, cu o mulțime de opțiuni, unele precum Katy Huberty, un analist de capital la Morgan Stanley, sunt în vogă cu șansele Apple.
“Estimăm că Apple TV + poate deveni o afacere de venituri de 9 miliarde de dolari, cu 136 de milioane de abonați plătiți până la [anul fiscal 2025], presupunând că unul din 10 utilizatori Apple plătește serviciul până în [anul fiscal 2025]”, a scris Huberty într-o notă trecută. săptămână.
Wedbush Securities ‘Ives crede, de asemenea, că Apple poate fi un concurent puternic în războaiele de streaming.
„Motivul pentru care cred că vor avea succes și sunt priviți ca un jucător important este pentru că atunci când Cook și Cupertino iau o decizie că vor merge agresiv după o piață – doar datând 60 de miliarde pe an generând în numerar gratuit și marca cu 1,4 miliarde de dispozitive iOS până în prezent – este greu să le numărați ”, a spus el.