Publicitatea este serviciul care se ocupa cu promovarea bunurilor, companiilor, ideilor si a serviciului.
Din punct de vedere istoric, primele insemne “publicitare” au fost descoperite in ruinele Babilonului, Imperiului Roman si ale orasului Pompei.
Jumatate de secol mai tarziu, egiptenii amplasau pe drumuri diferite pancarte ce ofereau trecatorilor diverse informatii.
Evul Mediu a reprezentat un moment de cotitura pentru domeniul publicitatii, in aceasta perioada lasandu-se loc asa numitilor “strigatori”. Acestia erau angajati sa informeze, pe cale orala, trecatorii in legatura cu diferite produse mestesugaresti.
Inventia primei tipografii duce la aparitia primelor materiale publicitare distribuite direct potentialilor clienti. Aceste materiale publicitare sunt cunoscute sub numele de “fluturasi”. Acest tip de publicitate a fost si inca este folosita, datorita efectelor puternice pe care le are asupra consumatorului. “Fluturasii” sunt creati sa informeze, sa reaminteasca sau sa convinga potentialul client asupra unui produs sau a unui serviciu. Acestia au imprimata sigla companiei care le distribuie.
In Romania, prima agentie de publicitate apare in 1880 si desfasura activitatea de promovare a produselor pe cale orala, asa numitele “anunciuri”. Mai tarziu, apare si promovarea scrisa in ziarele vremii, chiar aparand si o sectiune aparte in ziar pentru promovarea diverselor produse si servicii.
Firmele vor beneficia de multe avantaje in cazul in care apeleaza la o agentie publicitara. Dintre acestea le amintim doar pe cele mai importante dintre ele:
- Agentia publicitara detine o echipa alcatuita din specialisti in acest domeniu ce pot realiza activitatea de publicitate intr-o maniera mai buna decat echipa firmei;
- Venind din “exterior” agentia publicitara va veni cu un punct de vedere obiectiv pentru rezolvarea problemei.
- Apar reduceri de pret, cheltuielile firmei fiind minime. Acestia cunosc si mai bine decat dumneavoastra piata publicitara si va vor indruma spre alegerea corecta;
In acest domeniu exista trei tipuri de publicitate:
- Publicitatea de informare. Se apeleaza la o astfel de publicitate atunci cand apare un produs nou pe piata;
- Publicitatea de convingere apare acolo unde concurenta dintre producatori este foarte stransa. Fiecare producator va dori sa-si vanda produsul, apeland la tot felul de tertipuri pentru a realiza acest lucru.
- Publicitatea de reamintire este destinata produselor care au deja o varsta considerabila pe piata si are ca scop pur si simplu reamintirea consumatorului de existenta produsului.
Un important material publicitar este totetmul. Acesta are scop orientativ si informativ. Daca acest totem este realizat si intr-un mod foarte aspectuos, luminos si cat mai atragator, poate avea si rolul de a convinge consumatorii.
Acest produs publicitar este utilizat acolo unde spatiul destinat publicitatii este restrans sau cand firma semnalizata de totem este la o distanta destul de mare de traficul rutier sau pietonal. In functie de dorintele dumneavoastra, il puteti instala in interiorul unor cladiri centre comerciale pentru indrumarea consumatorului spre magazinul dumneavoastra.
Datorita design-ului si elementelor constructive foarte estetice, acest material publicitar este un factor de atractie al firmei. Ca in cazul echipelor sportive ce au o mascota, la fel se intampla si in cazul firmelor, totemul fiind “mascota” societatii.
Totemurile se realizeaza pe un fond metalic, in functie de destinatie putand fi ornamentat in diferite moduri. Se poate opta si pentru iluminarea totemului prin sisteme electrice interioare.