Casa de couture franceză Christian Dior și-a promovat luni tradiționalul spectacol pe catwalk, prezentând design-urile complexe pe manechine miniaturale într-o răsucire adusă de pandemia coronavirusului.
Brandurile trebuie să își dezvăluie colecțiile online și prin film, în cadrul săptămânii Haute Couture de la Paris, o vitrină a meșteșugurilor de ultimă generație și a unor ținute unice, după ce prezentările obișnuite la care au participat fashionisti din întreaga lume au fost anulate din cauza virusului.
Rochiile Dior au fost inspirate de artiști de sex feminin, precum fotograful Lee Miller și au prezentat broderii complicate, precum și pene din cap până în picioare într-un aspect lila.
Spectacolele s-au montat pe 37 de manechine minuscule, care vor fi expediate ulterior către clienții de top din întreaga lume și au fost prezentate publicului luni printr-un film capricios filmat de regizorul Matteo Garrone al „Gomorei”.
„Am realizat acest proiect într-un moment foarte particular al vieții noastre”, a spus designerul Maria Grazia Chiuri, care a început să lucreze la show-ul de la închidere la Roma, coordonându-se cu croitori și echipaj de producție care au fost, de asemenea, acasă.
Miniaturile care călătoresc au răsunat într-un format de case de couture franceze folosite ultima dată în timpul celui de-al Doilea Război Mondial pentru a încerca să mențină colecțiile și să ajungă la clienți.
Chiuri a spus că eticheta a căutat să trimită mesajul că „tradițiile erau vii” la Paris.
„Este o experiență diferită. Dar cred că este o experiență frumoasă ”, a spus Chiuri despre lucrul la film, care a prezentat nimfe și sirene fascinate de rochiile couture.