Facebook va investi 300 de milioane de dolari pe o perioadă de trei ani în știrile locale la nivel mondial deoarece se confruntă cu critici în legătură cu rolul său în eroziunea afacerilor de știri din întreaga lume.
Investiția în timp și bani reprezintă o extindere semnificativă a unui plan de ajutorare a newsroom-urilor din S.U.A. și din străinătate pentru a crea și susține modele viabile de afaceri pentru a supraviețui, a declarat compania marți.
Spre deosebire de investițiile anterioare în afaceri de știri, această ultimă rundă se distinge prin modul în care nu este legată de produsele legate de Facebook, spun beneficiarii investițiilor.
Rundele anterioare ale investițiilor în domeniul știrilor au fost proiectate pentru a încuraja editorii să se bazeze pe livrarea produselor pe Facebook, ceea ce a afectat în cele din urmă multe organizații de știri atunci când strategiile Facebook s-au schimbat.
“Vom continua să luptăm cu știrile false, dezinformarea și știrile de calitate scăzută pe Facebook”, a declarat Campbell Brown, vicepreședintele Facebook al Global News Partnerships. “Dar avem, de asemenea, o oportunitate și o responsabilitate de a ajuta organizațiile locale de știri să crească și să prospere”.
Prima rundă a investițiilor în SUA va contribui la consolidarea resurselor pentru raportarea locală, va ajuta la cercetarea modului de utilizare a tehnologiei pentru a îmbunătăți colectarea de știri și a crea noi produse, a recruta “jurnaliști comunitari stagiari” și a le plasa în redacții locale și, după Corpul Păcii, care va pune 1000 de jurnaliști în sălile de știri locale peste cinci ani.
Fran Wills, CEO al Consortiului Local Media, o alianță de 80 de companii de știri care reprezinta 2200 de magazine, a declarat că Facebook ajuta grupul să creeze un program de conținut marcat care să atragă noi agenți de publicitate. “Facebook face această investiție pentru a ajuta companiile media locale să deschidă noi fluxuri de venituri care să sprijine jurnalismul local”, a spus ea.
În decembrie anul trecut, a anunțat o investiție de 6 milioane de dolari în editorii locali din Marea Britanie. De asemenea, intenționează să extindă programul “Accelerator” lansat anul trecut pentru a ajuta știrile locale, cum ar fi San Francisco Chronicle și Denver Post, să își îmbunătățească abilitatea de a atrage abonații și donațiile de membri.
“Este în interesul lor să aibă un conținut atât de credibil pe care îl pot avea pe platforma lor și acest lucru este un beneficiu direct pentru consumatori”, a spus Wills.