2021 Mach-E face parte dintr-un plan de 11 miliarde de dolari pentru dezvoltarea a 40 de noi modele complet electrice și hibride până în 2022.
Ford Motor își prezintă Mustang Mach-E, all – electric, ca un SUV performant, care va redefini linia producătorului auto și va extinde numele iconic de mașină de ponei la o nouă generație de cumpărători de mașini.
2021 Mach-E, care a fost dezvăluit duminică seara în Los Angeles, este primul vehicul bazat pe noua arhitectură EV a companiei, ca parte a unui plan de 11 miliarde de dolari pentru a dezvolta 40 de modele noi, toate electrice și hibride până în 2022. De asemenea, acesta este prima dată când numele Mustang este folosit pe un alt tip de mașină față de mașina poney cu două uși de când a debutat în 1964.
Prețul, performanța și gama EV pentru Mach-E sunt de așteptat să fie comparabile cu viitorul SUV Model Y al Tesla.
Modelele de cea mai bună performanță ale Mach-E vor atinge 0-60 mile pe oră în intervalul de 3 secunde cu o valoare estimată de 459 cai putere și 612 lb.-ft. de cuplu. Acest lucru îl face mai rapid în afara liniei decât un Porsche Macan Turbo și în linie cu Mustang Shelby GT500 și Tesla Model Y.
Mach-E, în funcție de model, este de așteptat să atingă între 210 mile și cel puțin 300 mile, conform Ford. Mach-E va fi disponibil cu o baterie standard de 75,7 kWh sau cu o baterie cu o gamă extinsă de 98,8 kWh. Tesla estimează că modelul Y va atinge aproximativ 300 de mile.
CEO-ul Ford, Jim Hackett, a declarat că Mach-E va avea un nou sistem de asistență pentru șoferi, hands- free, care este de așteptat să concureze cu sistemele Tesla cu Pilot automat și Cadillac Super Cruise. Compania, a spus el, intenționează să activeze sistemul de asistență a șoferului printr-o actualizare aeriană. El a refuzat să furnizeze calendarul pentru actualizarea sistemului.
Se preconizează că Mach-E va ajunge în dealerships începând cu sfârșitul anului 2020 cu modele „Premium” și „First Edition”, urmate de modele de bază și performanță, inclusiv un „GT”, până în primăvara anului 2021. Prețuri de pornire – excluzând stimulentele fiscale federale până la 7.500 USD – va varia de la aproximativ 43.895 USD pentru modelul „Select” de bază până la aproximativ 60.500 USD pentru GT.
Prețurile de pornire anunțate pentru modelul Tesla Y, care este de așteptat să înceapă producția la sfârșitul anului viitor, vor costa de la 39.000 USD la 60.000 USD, în funcție de configurație.
După debutul de duminica Mach-E, Ford a deschis rezervări online pentru vehicul pe site-ul companiei. Este necesar un depozit rambursabil de 500 USD.
De la modelul T până la Mach-E
Mach-E este un vehicul pivot pentru Ford care își relansează eforturile de EV la aproape un deceniu după ce producătorul auto a lansat o versiune complet electrică a Ford Focus din motive de conformitate.
Bill Ford, președintele executiv al producătorului auto, a comparat semnificația Mach-E cu străbunicul său care anunța Ford Model T, un vehicul care aducea transporturi accesibile pentru clasa de mijloc.
„La prima expoziție auto din Detroit, Henry Ford a spus că lucrează la ceva care ar putea lovi ca fulgerul ”, a spus Ford într-un comunicat. „Asta a fost modelul T. Astăzi, Ford Motor Co. este mândru să dezvăluie o mașină care lovește ca fulgerul din nou. Cu totul nou, tot electric Mustang Mach-E. Eeste rapid. Este distractiv. Este libertate. Pentru o nouă generație de proprietari Mustang. ”
Pe lângă ecusonul și performanțele sale, Mach-E include aspecte de design Mustang, cum ar fi o capotă lungă, butucul din spate, farurile agresive și farurile de marcă tri-bar. „Grila” vehiculului este, de asemenea, decupată pentru a semăna cu mașina ponei.
„Acest lucru trebuia să fie un erou”, a declarat Jason Castriota, directorul brandului Ford pentru vehiculele electrice cu baterii.
Ford spune că tracțiunea cu roți pe spate a Mach-E este primul vehicul de producție care a fost reglat de echipa Ford Performance care utilizează simulatorul de curse Ford din Carolina de Nord. Tracțiune integrala este de asemenea disponibila.
„Tehnologie sexy”
Interiorul Mach-E este curat și modern, comparabil cu Tesla Model 3 și Modelul Y. Dispune de un ecran central vertical de 15,5 inci, pe lângă un cluster de informații de 10,2 inci în fața șoferului. Modelele Tesla au un ecran de 15 inch în centrul panoului de bord. Castriota a descris interiorul cabinei drept „tehnologie sexy”.
Mach-E debutează sistemul de informații SYNC de nouă generație Ford, care include o zonă personalizabilă care poate învăța preferințele șoferului și face sugestii personalizate, potrivit oficialilor.
“Poate sugera să mergi la sală dacă învață că lunea este zi de antrenament sau să suni acasă dacă faci asta în fiecare zi după muncă”, a spus Darren Palmer, directorul global Ford pentru vehiculele electrice cu baterii. “Rezultatul este un asistent și o interfață conectate la cloud, care sunt intuitive, frumoase și gata pentru viitor, datorită actualizărilor rapide în aer.”
În plus față de ecranul tactil, șoferii pot utiliza un singur buton rotativ situat în partea de jos a ecranului pentru a controla sistemul.
Mach-E va fi produs la fabrica Ford din Cuautitlan, Mexic. Acesta va fi primul vehicul care face insigna de ponei care a fost produs la sud de graniță în decenii.
Ford a reiterat anterior că fima este cel mai mare producător de vehicule din America și cel mai mare angajator de autovehicule reprezentate de UAW. Peste 80% din vehiculele pe care Ford le vinde în America sunt construite în Statele Unite, inclusiv Ford Mustang la uzina Flat Rock din Michigan.