Khloe Kardashian a primit atenție în aprilie pentru că a încercat să scoată de pe internet o fotografie personala în costum de baie needitată, care ar fi putut fi postată accidental.
Pentru a liniști discuția despre problemele ridicate, ea a pus apoi un mic video pe Instagram în timp ce își arăta abdomenul: „Suntem eu și corpul meu neatins și nefiltrat”, dar fanii au remarcat imediat că a folosit un filtru în video pentru a își subția talia.
Conform unei noi legi din Norvegia, fotografiile retușate ar trebui să poarte o etichetă care să spună că sunt editate. Măsura se aplică oricărei fotografii postate pe rețelele de socializare de către vedete sau influenceri care au avut modificări la dimensiunea și forma corpului sau la nivelul pielii, inclusiv modificările făcute de filtre. Un influencer este definit ca oricine primește beneficii sau bani de la o postare, relatează PetaPixel. Fotografiile vor avea toate aceeași etichetă, care a fost proiectată de guvern.
Posibile pedepse pentru încălcări includ amenzi și chiar închisoare. Nu este neapărat ușor de spus dacă a fost retușată o fotografie, iar guvernul a fost de acord că aplicarea ar putea fi dificilă.
Intenția Norvegiei este de a reduce presiunea pentru a îndeplini standardele de frumusețe nerealiste și cazurile de tulburare dismorfică a corpului – pe care Institutele de Sănătate din SUA le definesc ca o preocupare cu posibile imperfecțiuni minore în apariția unei persoane.
Un influencer în vârstă de 26 de ani din Norvegia a spus că guvernul are ideea corectă, dar că planul este defect, potrivit BBC. „Problemele de sănătate mintală sunt cauzate de mult mai mult decât o fotografie editată”, a spus ea, „iar o altă insignă pe fotografiile agentului publicitar nu va schimba modul în care se simt cu adevărat fetele și băieții tineri”.