În multe privințe, telefoanele și ceasurile noastre inteligente au devenit extensii ale corpului uman, ceea ce ne permit să cucerim mai mult teren decât am putut până acum.
Ne externalizăm gândirea către Siri, Alexa și Google. Fitbit-urile noastre ne spun ce se întâmplă sub suprafață și găzduim unele dintre cele mai prețioase amintiri ale noastre în cadrul unui spațiu de stocare intern de 128 de gigabyte.
Dar dacă aceste dispozitive încep să se simtă mai umane? Ce se întâmplă dacă partea exterioară a tehnologiei pe care o transportați s-ar simți mai puțin ca o bucată de sticlă sau o bucată de plastic rece și mai mult ca pielea umană?
Aceasta este exact ceea ce Marc Teyssier și o echipă de cercetători din Paris au propus să descopere pe măsură ce au dezvoltat o „nouă paradigmă” în care tehnologia are o acoperire care este „inspirată de proprietățile pielii umane”.
Dezvoltatorii au numit prototipul “Skin-On Interface”, iar pielea artificială depășește doar imitarea atingerea și aspectul pielii umane. Învelișul arată foarte mult ca pielea umană adevărată și a fost programat pentru a răspunde mai bine la gesturile umane, cum ar fi ciupitul, împinsul și gâdilatul.
Atunci când este aplicat, stratul pe bază de silicon poate fi utilizat pe touchpad-ul laptopului, pe banda smartwatch-ului și pe spatele smartphone-ului pentru a face tehnologia să se simtă mai personală și mai abordabilă.
Interfețele Skin-On sunt metode de intrare similare pielii sensibile, care pot fi adăugate la smartphone-uri, ceasuri inteligente și laptopuri pentru a-și spori capacitățile.
Marc Teyssier este inventatorul din spatele Skin- On
Marc Teyssier, doctorat. student la Télécom ParisTech, a creat Skin-On, o interfață înfricoșătoare de realistă a pielii artificiale pentru dispozitive interactive care răspunde la atingere. Interfața poate fi utilizată pe dispozitive mobile, dispozitive portabile și plăcuțe tactile.
“Când interacționăm cu ceilalți, folosim pielea ca interfață. Cu toate acestea, obiectele comunicării mediate – cum ar fi smartphone-ul – au încă o interfață rece, care nu permite interacțiunea naturală”, a spus Teyssier pe site-ul web al proiectului.
Au fost create două versiuni ale pieilor artificiale. Versiunea „simplă” arată foarte plastică, dar versiunea „ultrarealistă” pare să aibă pori și creste ca pielea naturală, potrivit unui videoclip pe care dezvoltatorii l-au postat pe YouTube.
Chiar dacă pare puțin înfiorător, Teyssier crede că adăugarea pielii artificiale în tehnologie merită explorată – de exemplu, adăugarea pielii artificiale roboților sau proteticilor.
“Proiectarea pieilor artificiale pentru roboți este de obicei concentrată pe reproducerea acuității tactile și a capacității de sesizare, designul nostru ne permite să efectuăm gesturi expresive, cum ar fi ciupitul, având în același timp o detectare puternică a atingerii. Textura afectează percepția tactilă și face ca interfața să fie mai umană și mai realistă. “, A spus Teyssier.
Interfața ar putea simplifica câteva aspecte ale modului în care utilizați telefonul. Puteți interacționa cu aplicațiile mobile, atingând pielea, strângeți spatele telefonului pentru a mări volumul, folosiți degetul ca un joystick pe un trackpad și aveți o mai bună detecție a aderenței pe mobil, spune site-ul pentru Skin-On.
Pielea este programată să asocieze diferite gesturi cu emoții diferite, potrivit New Scientist. Presiunea bruscă dură pe piele ar putea însemna furie, atingerea ar putea însemna că utilizatorul solicită atenție, iar contactul continuu și mângâierea este asociată cu asigurarea confortului.
Explorarea inițială a lui Teyssier în interacțiunea om-calculator a fost proiectul Mobilimb, un deget robot pe smartphone care ar putea atinge utilizatorul. Teyssier a spus că a vrut să experimenteze și cu o intrare antropomorfă. Filmul de știință din 1999 Existenz, scris și regizat de David Cronenberg, l-a inspirat și pe Teyssier să creeze Skin-On.
“Am văzut acest film când studiam designul interacțiunii și cred că mi-a schimbat viziunea asupra tehnologiilor, cum arată acum și cum ar putea să arate și să se simtă în viitor”, a spus el.
Site-ul lui Teyssier descrie modul în care a modelat Skin-On după straturile pielii umane din cele trei straturi – epidermă, dermă și hipodermă. Skin-On are patru straturi – gesturi de intrare; vizual și tactil; detecție; și kinestezic. Teyssier a spus că a explorat diferite pigmentări inclusiv tonuri de piele maro. Skin-On rămâne deocamdată un prototip.