Recent, Guvernul a desemnat o echipă formată din chinezi și turci pentru a se ocupa de ceea ce o să numim peste câțiva ani autostrada Ploiești – Brașov. Aceste parteneriat public – privat vine cu o taxă.
Autostrada va urma planul din 2006 care impune costuri mai scăzute cu 600 de milioane de dolari ca urmare a creări unei scurtături ce nu mai impune crearea de tuneluri, astfel că statul va trebui să ofere suma de 1,36 de miliarde de euro.
Proiectul se va demara în două faze: Prima fază pe parcursul a 24 de ani pentru proiectare, lucrări de întreținere, operarea în regim de parteneriat public privat. A doua fază pe o perioadă de 24 dintre care 4 ani pentru construire, 20 de ani pentru întreținere și operare.
Acest drum o să treacă direct prin Valea Prahovei, lucru ce a stârnit o grămadă de controverse atât în rândul populației cât și în rândul anumitor persoane de la Guvern.
Taxa impusă de către Guvern pentru amortizarea costurilor
Șoferii care vor circula pe autostrada Ploiești – Brașov, dar și pe tronsonul deja construit București Ploiești vor plăti o taxă de intrare 6,3 euro fără TVA la fiecare 100 de km parcurși, doar pentru mașină. Pentru LGV taxa este de 8,8 euro/ 100 km, pentru HGV 12,6 euro/ 100 km , iar pentru bus de 12,6 euro/100 km „Va exista o taxă din Bucureşti. Vom scoate rovinieta de pe acea bucată”, declară Ion Ghizdeanu, preşedintele Comisiei Naţionale de Strategie şi Prognoză.